måndag 11 februari 2008

HIPP HIPP HURRA!!

Bäst att göra ett födelsedagsinlägg för alla som vill gratta mig ;) Vaknade i Ellas säng imorse (jaha,ligger jag här? Det är ju inte alltid man är vaken när man byter säng för att någon ropar) av att Vera satt i hallen och tog i för full hals, -MAAAMMAAAAA!!! -Ssscchh... hör jag Daniel säga. -MAAAMMMAAAAAA!!! ropar Vera igen, så högt så det slår över i falsett och lyckas putta till Ellas dörr så den far upp med en smäll. -Vera!! viskar Daniel så strängt han kan, du måste vänta lite!

Till slut kommer de in med ljus och paket, Daniel och Ella sjunger och Lottie och Vera körar, vilken familj jag har! De måste ju vara finast i hela världen..! Får ett svart pärlhalsband av Ella som hon valt alldeles själv, min fina lilla gumma. Daniel har via ombud (han har legat sjuk) ordnat en passande bok (se bild) och två biljetter till Fredrik Lindströms "Svenskar är också människor". Tänk, bara Daniel och jag, konstigt, det är väl ett drygt år sedan vi gjorde något bara vi två.

Jag avgudar ju mina barn till bristningsgränsen, men det ska verkligen bli roligt att åka iväg en kväll med bara Daniel. Inga små som gastar därbak p g a uttråkning. Ingen som kräver att man ungefär en gång i minuten ska gissa vad konstverket på rittavlan nu föreställer (går ju an på landsvägskörning, i stan är det lite knivigare). Det kommer nog att kännas lite märkligt, fast skönt. Med lite tur är det mörkt i salongen. Då kanske vi kan hångla lite ;)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Mihih, jag hoppas verkligen att ni passar på att hångla där i mörkret! :-)

Massa grattiskramar och så ses vi imorgon...

Angelica sa...

Vad bra med ett grattisinlägg, så man kan passa på att gratta födelsedagsbarnet :).

Grattis, grattis, grattis!

Anonym sa...

..och där ligger du och fyller år..! Grattiskramar på 29års dagen; igen. Ses snart!

Anonym sa...

*skrattar* ja, det är en underbar familj du har å ett stort GRATTIS igen till bästa systern i hela världen. Du får hela två paket av mig, fast du får vänta till imorgon...för då kommer jag ner!!! Saknar er jättemycket. Alva, Fredrik & Pontiac hälsar också GRATTIS! Puss & Kram "lillahyttel"

Katarina sa...

Hej Lotta å hela familjen Spångberg.
Det va det roligaste jag har läst på länge, ja alla inlägg, vilken toppenide med bloggsida, nu kan man ju hålla sig lite uppdaterad om vad som händer nere hos er.
Vill du kan ni kika in på våran sida(som jag skapade efter att sett eran).
Livetpabygda.spotblog.com
Ska försöka skriva så ofta det är möjligt,(tidsbrist har jag gott om).
Ha de gott, hälsa hela familjen