söndag 3 februari 2008

Se upp i backen!



När busvädret kom på lördagkväll var vi hos farfar Bruno, alla var trötta (jag efter en en helt barnledig och shoppingintensiv dag i stora huvudstaden, har äntligen hittat nya jeans! Hurra!) och ingen hade lust att köra hem i snöyran så vi blev kvar. Såhär såg det ut dagen därpå. Premiärpulkaåkning för Lottie och Vera, ute i snön för första gången. Lottie tyckte det var lite roligt, och lite konstigt. Sedan kom mamman ifråga med Vera på armen och gjorde en praktvurpa i slänten, det var också lite roligt, fast Vera blev lite orolig för hon förlorade halva synfältet (se bild 2). Det visade sig att det inte var någon bestående skada, när pappan knäppt kort var det relativt lätt åtgärdat.

3 kommentarer:

momma sa...

Heja på i backen Det såg härligt ut.Rasmus slängde sig ut i snön igår när vi kom hem och påbörjade bygget av en snöborg men som det ser ut så lär väl allt smälta bort.
Kram till mina barnbarn från momma

Anonym sa...

Hej på er kusiner! Jag har inte fått åka någon pulka än fast vi har massor av snö, va orättvist va! Men ni kan väl ta en vända åt mig också, det vore sjysst. Men hörrni, vi ses nästa vecka, jag längtar!!
Puss & Kram kusin Alva

Anonym sa...

Hej på sig vännen

Kikar in och grattar i efterskott till alla kultingar
Hoppas att allt är bra med er

Kram Lenita